A fost știrea că Elon Musk va cumpăra Twitter și au apărut din nou dezbaterile legate de ceea ce se va întâmpla cu postările de pe această platformă, ce modificări va aduce noul șef de trib. Așa că o să vă spun marele secret pentru care companiile respective nu fac mai mult pentru moderarea conținutului: din cauza banilor. Zuckerberg nu este un geniu malefic care vrea să controleze lumea cu teorii despre Pământul plat sau cu poze cu pisici. Este un corporatist american (așa cum e și Musk) care vrea să facă mulți bani, cât mai mulți bani. Aceasta este the american way.
Cred că lumea nu realizează de fapt ce înseamnă să moderezi conținutul pe o platformă ca Facebook unde sunt miliarde de postări zilnice și sute de milioane de fotografii. Ca să moderezi așa ceva, ar trebui ca Facebook să aibă milioane de angajați care să se ocupe cu asta și să se asigure că angajează oameni care știu fiecare limbă în care se postează pe Facebook.
Deci dezbaterea despre moderarea conținutului nu este despre bine sau rău, despre concepte, este pur și simplu o chestie foarte contabilicească: raportul cost/venit. Iar aici se vede într-adevăr nemernicia lui Zuckerberg: omul nu vrea să cheltuiască miliarde de dolari pentru moderarea conținutului pentru că atunci veniturile Facebook s-ar reduce drastic și nu ar mai face el miliarde. Ce om, nu?
Lasă un răspuns