Știți deja opinia mea că România este campioană la accidente rutiere din cauză că șoferii români sunt foarte slabi. Din seria lungă de dovezi pentru care această teoremă este adevărată, tocmai am descoperit unul nou: un sfert din accidentele care au avut loc în România în 2021 au implicat un singur vehicul. Datele provin de la Institutul Național de Statistică și mai multe informații puteți găsi în acest articol de pe HotNews.
Sunt mai multe informații interesante în datele de la Statistică. Una dintre ele este că dintre cele 26.805 de accidente cauzatoare de vătămări corporale, 6.652 au implicat un singur vehicul. Adică un sfert dintre șoferii care au avut accidente din diferite motive au pierdut controlul mașinii și s-au accidentat practic singuri. Aproape 4.900 de accidente dintre acestea, adică trei sferturi, s-au întâmplat în localități. Deci vorbim de accidente în interiorul localităților unde teoretic viteza ar trebui să fie mai mică și cu toate astea mulți șoferi au reușit să facă accident singuri. Ce poți să mai spui despre abilitățile șoferilor români?
Românii nu pot da vina nici pe starea drumului, scuza lor preferată, întrucât din numărul total de accidente, peste 82% au avut loc pe carosabilul uscat, iar doar 18% pe drumuri umede, înghețate etc. Românii nu pot da vina nici pe traficul aglomerat, deoarece majoritatea accidentelor au avut loc în lunile în care de regulă traficul este mai lejer datorită concediilor: iunie – septembrie. Eu am o teorie dar din păcate nu am încă date concrete care să o demonstreze, anume că traficul aglomerat este tocmai cel care ne ajută să nu avem mai multe accidente grave, cu vătămări corporale. La cât de agresiv și neatent conduc românii, faptul că stăm în majoritatea timpului bară la bară este cea mai bună măsură de siguranță rutieră.
Ce altceva mai este interesant în datele despre accidente: cele mai multe dintre accidentele între vehicule au fost coliziuni din cauza traversării sau întoarcerii (40%). Eu înțeleg de aici că au avut loc din cauza neacordării de prioritate, ceea ce se vede și cu ochiul liber când mergi cu mașina. Mulți șoferi întorc fără să se asigure sau taie intersecțiile pe roșu. Deci aveți mare grijă chiar și când teoretic ați avea prioritate, în România conceptul acesta este pur teoretic.
Lasă un răspuns